Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?
Till två av våra prioriterade nyckelkunder i Malmö söker ISS en serviceinriktad, affärsdriven och engagerad Service Manager som vill utveckla kundens verksamhet och våra medarbetare. Vi erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag och bransch under ständig utveckling!
ISS värderingar är gemenskap, kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Det är därför viktigt att du känner att du står för ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, ISS är A Place To be You. Hos oss kan du vara dig själv, bli vad du vill samt blir en del av något större. Vi erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.
$ads={1}
Om rollen
Som Service manager har du ekonomiskt ansvar och personalansvar inom ditt driftområde. Du förväntas kontinuerligt bevaka branschen och arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling. I rollen som Service manager ansvarar du vidare för den lokala kundrelationen och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande kundavtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Kunden är global och du kommer därför också att samarbeta med en global organisation.
För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som Service manager ansvarar du för att verksamheten leds mot uppsatta mål i nära samarbete med kunden, medarbetare och närmaste chef.
Du ansvarar för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Dessutom är du inte rädd för att själv kliva in i den dagliga driften för att stötta dina medarbetare när så behövs. Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och övriga avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig.
De främsta tjänsterna vi levererar är lokalvård, kaffe/te leverans, reception och administration samt vaktmästeri. Du kommer att ha din bas på kundens kontor i Malmö. Då tjänsten är delat ansvar för två kontrakt så förutsätter vi en god förmåga att prioritera, delegera och fokusera din tid.
Du kommer sitta med i ledningsgruppen för respektive kund som leds av en Key Account Manager. Där får du möjlighet att utveckla den gemensamma leveransen och påverka arbetet framåt.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med inledande provanställning 6 månader.
Vem är du?
Vi söker dig som är en strukturerad och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera goda resultat. För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för affärsutveckling samt en vilja och förmåga att skapa nya affärer. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutvecklas och strukturera befintlig verksamhet. Framförallt delar du också vår passion för att leverera förstklassig service till ISS kunder!
Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer.
Du har några års erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer från en serviceorganisation, gärna inom Facility Management. Du har erfarenhet från en personalintensiv servicebransch och kommunicerar mycket väl på svenska samt engelska i både tal och skrift. Du har goda kunskaper inom Microsoft Office och andra vanligt förekommande IT-miljöer. Projektledarerfarenhet är meriterande.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan, dock senast 31 juli. Vi kommer att driva en löpande rekryteringsprocess vilket medför att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor om tjänsten
Vänligen kontakta Charlotte Ekdahl, charlotte.ekdahl@se.issworld.com eller 0768-541209
Vi ser framemot din ansökan!
Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/karriär/sök jobb/se våra lediga tjänster här och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.